Upplands-Bro är bäst i länet på företagsservice
Pressmeddelande från Upplands-Bro kommun


2016-06-01

Upplands-Bro kommun är bäst i Stockholms län på företagsservice. Det visar servicemätningen som Stockholm Business Alliance och Sveriges Kommuner och Landsting presenterade den 30 maj.

Undersökningen är en nöjd kund index mätning (NKI) av kommunernas myndighetsutövning gentemot företag. Undersökningen visar att företagen i Upplands-Bro är mycket nöjda med kommunens myndighetsutövning. Med ett NKI (nöjd kund index) på 79 har Upplands-Bro bäst företagsservice i Stockholms län. Av de totalt 56 kommuner som ingår i undersökningen placerar sig kommunen på en andra plats i rankingen.

I kategorierna bygglov och livsmedelskontroll vinner Upplands-Bro totalrankingen med NKI på 78 respektive 85.

-Det är viktigt med ett starkt näringsliv. Det är något som hela samhället tjänar på, därför jobbar vi målmedvetet med dessa frågor. Extra kul är att vi kommit långt när det gäller byggloven. Det är viktigt i en av Sveriges tio mest expansiva kommuner. Mätningen är en bekräftelse på att vi är på rätt väg, säger Camilla Janson (S), Kommunstyrelsens ordförande.

-Upplands-Bro har återigen bäst företagsservice i Stockholms län. Jag är stolt över vår personal som åstadkommit detta och glad att företagen uppskattar vår myndighetsservice, säger Mathias Forsberg, näringslivschef i Upplands-Bro kommun.