Avslutsbanner
Avslutsbanner topp 2
Förstasidan Fredagen den 29 mars 2024 - klockan 08:23 Tipsa redaktionen
Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
« Föreg. Nästa »

Tipsa en vän om denna artikel:
Till:
Från:

Kungsängenföretaget Cosmopharma vinner prestigetiteln Årets Hudvårdsserie


Karin Sidén 2021-01-22

Bild:Maria Forssén

Idag, fredag, tillkännagavs vinnarna i Stockholm Beauty Week Award, en prestigefull skönhetstävling med mångårig historia. Kungsängenbaserade företaget Cosmopharma, som för övrigt var nominerade i fyra kategorier i årets upplaga av tävlingen, kammade hem det prestigefyllda priset Årets Hudvårdsserie!

-Nä dra mig baklänges! Jag smäller av, jublar en överlycklig Sussi Sjölander när glädjebeskedet landade vid lunchtid på fredagen under en webbsänd ceremoni.

-Inte ens i våra vildaste drömmar vågade vi hoppas på att vi skulle vinna utmärkelsen Årets Hudvårdsserie. Med fyra olika nomineringar hoppades vi ju så klart att vi skulle vinna ett av priserna, men även det kändes närapå ouppnåeligt för vi tävlade mot många stora, kända märken, både svenska och utländska. Så bara nomineringarna i sig var ju fantastiskt hedrande. Men det här, det är ju som att vinna en Oscar för Bästa Film! Och framröstade av folket! Det är stort! Vi är helt stissiga nu, jag och Celinn. Går bara runt med glädjetårar och bubbligt fnitter!

Så sent som igår, torsdag, publicerade UBRO en artikel om Cosmopharma och mor och dotter Sjölander (Sussi och Celinn) som på grund av Coronapandemin gjort en storskalig förändring av företagets affärsidé (länk till artikeln).

2020 var ett tufft och utmanande år där Sussi och Celinn bland annat valde att flytta hem produktionen till Sverige, något som mynnade ut i en helt ny skönhetsserie: Cosmopharma Sweden.


Sussi och Celinn Sjölander jublar över prestigepriset Årets Hudvårdsserie.
Bild:Privat
Sussi och Celinn Sjölander jublar över prestigepriset Årets Hudvårdsserie.

-Det var ett tufft beslut, men på samma gång självklart. Genom att plocka hem produktionen har vi kunnat korta distributionskedjorna. Vi har svensktillverkade, naturliga ingredienser, som gärna får vara ekologiska och veganska, vi satsar på återvinningsbara emballage och har därmed blivit mer klimatsmarta. Våra skönhetsprodukter har alltid hållit god kvalitet men nu har vi dessutom en hel produktionskedja vi kan vara stolta över.

Som ett kvitto på väl utfört arbete blev Cosmopharma Sweden i höstas nominerade till den stora skönhetstävlingen ”Stockholm Beauty Week Award”. Tävlingen har stor uppmärksamhet i branschen och det är därför oerhört hedrande bara att vara nominerad. Alla märken, både svenska och utländska, strävar efter att uppmärksammas på Stockholm Beauty Week, så att bli nominerad är både hedersamt och viktigt.

Bland så många stora kända märken blev Cosmopharma Sweden nominerade - och inte bara i en kategori utan fyra! 

-Vi grät av lycka när vi fick höra om nomineringarna i höstas. Det visade verkligen att allt vårt slit var värt det och vi fick massor med ny energi. Och som grädde på moset blev vi kontaktade av LYKO som var intresserade av att återförsälja våra produkter. Bara det är ju helt fantastiskt. Från och med den 6 februari så finns Cosmopharmas produkter där vilket ju öppnar helt nya möjligheter för oss när det gäller försäljningen.

Bild:Cosmopharma

Och idag, den 22 januari, presenterades alltså resultatet i Stockholm Beauty Week Award och den största belöningen som tänkas kan förärades Sussi och Celinn: vinst i kategorin Årets Hudvårdsserie!

-Det är så galet häftigt att det inte går att ta in! Det är nästan tur att vi fick beskedet här hemma via datorn för vi bara ylade av glädje och Lille Skutt-tårarna var åt fontänhållet. Vi hade inte gjort oss bland publik! Så många känslor på en gång! Lycka absolut! Men också lättnad. För som vi slitit! Och satsat. För man ska veta att det inte är gratis att ta fram en ny svensktillverkad serie. En sådan lansering är en stor investering och så klart också ett risktagande. Men att vi då går och vinner priset för Bästa Hudvårdsserie visar att vi gjorde rätt som satsade. Nu börjar ett nytt kapitel i vårt och Cosmopharmas liv och vi vill rikta ett stort innerligt tack till alla som tror på oss och stöttar oss! 

Redan på måndag är det dags för en intressant ingrediens i Cosmopharmas nya kapitel. Då öppnar nämligen Sussi och Celinn företagets första butik, Mor & Dotter, på Skolvägen 33 i Kungsängen.

Tipsa en vn Skriv ut



Kalender

Det finns inga kommande händelser i kalendern.
avståndsannons

Läkare utan gränser 18 pluggannons

Sjöräddningen

Röda Korset Ukraina mars 2022

Barncancerfonden pluggannons

UBROs egen

Röda Korset Medmänniska

Facebook

Rädda Barnen

Toppbanner UBRO

UNHCR artikelannons människor i nöd mars 22

UBRO Panorama gif-fil

Håll Sverige rent artikelannons jan 23

Suicide Zero

Avslutsbanner topp
UBRO
Ansvarig utgivare:   Karin Sidén
Webmaster:   Karin Sidén
Tipsa redaktionen