Avslutsbanner
Avslutsbanner topp 2
Förstasidan Fredagen den 19 april 2024 - klockan 20:44 Tipsa redaktionen
Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
« Föreg. Nästa »

Når vi en miljon laddade sidor innan ettårsdagen?


Karin Sidén 2013-10-14


Den 21 augusti passerade UBRO milstolpen 750 000 laddade sidor! Sjuhundrafemtiotusen!!! Vi gläds fortfarande mycket över det, samtidigt som blicken nu är fokuserad på nästa mål, en miljon lästa/laddade sidor.

Vi bockar och tackar er läsare för er läsglädje. Utan er insats hade det inte varit möjligt! Med er läslust och hjälp hoppas vi kunna nå en miljon sidor innan ettårsdagen, den första november. Som prognosen ser ut nu är det på håret. Det blir nagelbitande spännande ända in i det sista.

När vi lanserade UBRO för lite drygt 11 månader sedan trodde vi naturligtvis på idén, men hade nog i ärlighetens namn inte riktigt klart för oss vad det egentligen skulle innebära. Att barnen på fullaste allvar frågar om vi ska vända bilen och åka efter brandbilen vi just mött en fredagkväll klockan sju när vi är på väg för att "laga en sen middag" (=hämtmat) för att vi är tokhungriga och inte hinner laga egen. Att åka en extra runda på byn innan läggdags på lördagskvällen utifall att det är något bus på gång. Att möta så många underbara människor i situationer man aldrig tidigare varit i. Att få så mycket beröm och uppskattning av vilt främmande människor. Att man samtidigt kan möta människor i Upplands-Bro som inte har den minsta aning om UBROs existens trots reklamlappar och allt hårt jobb.

Att det fanns en plats att fylla i mediabruset tvivlade vi aldrig på, men det gäller också att ha en bra produkt. Att vi själva tycker att UBRO är bra räcker naturligtvis inte. Vi har själva lagt ribban, och lagt den högt, och jobbar hela tiden stenhårt för att hålla bredden i reportageutbudet, kvaliten i artiklarna och att verkligen vara där det händer - när det händer. Liknande webbtidningar har en stab på 4-6 personer för att komma ut med ungefär samma antal artiklar per dag som UBRO gör. UBRO är 100% Karin och så många % Tommy som hinns med vid sidan av vanliga jobbet, vilket i realiteten kanske innebär 1.25 personer. Att det än så länge är hårt OCH oavlönat arbete är som det ska vara när man startar ett nytt företag. Vi ser fler och fler annonsörer som vågar göra reklam i ett icke-fysiskt medium och gläds samtidigt åt att företags-Upplands-Bro fått fler arenor att synas på än de två i pappersform de tidigare varit hänvisade till. Vi kompletterar varandra väl.

Ett mått på uppskattningen från er läsare är antalet lästa/laddade sidor. I dag (14/10) är vi uppe i lite drygt 953 000 sidor, vilket naturligtvis både är häftigt och svindlande. Att nå en miljon lästa/laddade sidor innan ettårsdagen skulle vara galet skoj, väl värt att firas. Med er hjälp är det möjligt. Fortsätt att läsa UBRO och hjälp oss gärna att få fler läsare! I arkivet finns ca 1070 artiklar (14/10) varav många är väl värda att söka fram och läsa.

Berätta om UBRO för grannarna, klasskompisen, kollegan och middagsgästerna. Gilla oss på Facebook! Klickar ni på Facebooklänken i högerkolumnen och GILLAR UBRO ser ni direkt om det kommit någon ny artikel. Samtidigt hjälper ni oss att visa att UBRO finns genom att era FBvänner ser loggan och inlägget. Med er hjälp kan vi nå ut långt bättre än på något annat sätt. Visst lappar vi brevlådor ibland, berättar om vår existens för de allra flesta vi möter och så vidare, men den absolut bästa reklamen är den ni läsare gör när ni berättar om oss. Direktreklam!

Med er hjälp når vi miljonte sidan innan första året har gått!

Tipsa en vn Skriv ut



Kalender

Det finns inga kommande händelser i kalendern.
avståndsannons

Läkare utan gränser 18 pluggannons

Sjöräddningen

Röda Korset Ukraina mars 2022

Barncancerfonden pluggannons

UBROs egen

Röda Korset Medmänniska

Facebook

Rädda Barnen

Toppbanner UBRO

UNHCR artikelannons människor i nöd mars 22

UBRO Panorama gif-fil

Håll Sverige rent artikelannons jan 23

Suicide Zero

Avslutsbanner topp
UBRO
Ansvarig utgivare:   Karin Sidén
Webmaster:   Karin Sidén
Tipsa redaktionen