Kommunens kundcenter var tillsammans med Nacka kommun kontaktcenter och Sollentuna kommun kontaktcenter nominerade till final i klassen medborgarservice i SM i telefoni och kundservice. Under torsdagseftermiddagen delades priserna ut och det stod då klart att kommunens kundcenter är bäst i landet.
– Det är fantastiskt roligt, vi är så stolta över vårt arbete med att bygga upp en ny verksamhet, ett kundcenter för kommunens alla verksamheter. Det är ett riktigt bra teamarbete med service och kundupplevelse i fokus. Receptet är att ha kul tillsammans, skratta mycket och älska att ge service, vilket vi gör, kommenterar Susanne Schenström, kundcenterchef på Upplands-Bro kommun.
– Vi har alltid kunden i fokus och vår strävan är att vårt bemötande ska upplevas som över förväntan. Det här visar att vi är på rätt väg. Tack till alla fantastiska kollegor som bidragit till vårt fina resultat i SM i telefoni och kundservice, kommenterar Sara Eklind, kommunikationschef på kommunen.